Geplaatst door op 21st september 2023

Schaaktrainingen voor online schakers
Honderdduizenden Nederlanders schaken met veel plezier online tegen elkaar. De drempel voor deze schakers om naar een schaakclub te komen is groot. Men denkt vaak dat je op een schaakclub bijzonder goed moet kunnen schaken. Dat is toch echt een vooroordeel. Ook clubschakers vinden schaakplezier belangrijker dan schaakniveau.

Om het clubschaken laagdrempeliger te maken biedt de Dierense Schaakvereniging Theothorne vanaf dinsdag 9 oktober de schaaktrainingen van Nederland Schaakt aan. Er is een module voor beginners die bijna nooit schaken en voor gevorderden met wat schaakervaring is er de module Beter Schaken. Elke module omvat 6 lessen van 1,5 uur en wordt gegeven op dinsdagavonden in de Oase in Dieren.
Uiteraard is er elke avond tijd om tegen medecursisten een partijtje te spelen. Hoe leuk is het niet om wat je net geleerd hebt in praktijk te brengen? Om je tegenstander te zien schrikken van een onverwachte zet? Dat mis je bij online schaken.

Schaken doe je samen
Voor schaakplezier geldt ook “hoe meer zielen, hoe meer vreugd”. Heb je vrienden, familieleden of collega’s die ook willen leren schaken? Meld je dan samen aan! Aanmelden kan via de website van www.nederlandschaakt.nl. Of stuur een mail met je naam en telefoonnummer naar contact@svtheothorne.nl voor meer informatie.