Geplaatst door op 5th oktober 2024

Heb je altijd al willen leren schaken, maar is het er nooit van gekomen? Of schaak je regelmatig en ben je klaar voor de volgende stap? Dan kun je vanaf 15 oktober terecht bij SV Theothorne in Dieren.

Veel mensen kennen de regels van het schaken. Toch is de drempel om bij een schaakvereniging te gaan spelen hoog. Dat is best vreemd want bij schaken gaat het net als bij andere sporten om het speelplezier en niet om het schaakniveau.

Iedereen kan leren schaken! En je kunt met iedereen schaken. Leeftijd, mobiliteit, afkomst of geslacht spelen op het bord allemaal geen rol. Naast een intellectuele work-out is schaken daarom ook de perfecte manier om met nieuwe mensen in contact te komen. Bij onze vereniging zijn er schakers van elk niveau en van elke leeftijd. Iedere schaker met een (klein) beetje ervaring is van harte welkom om een maand gratis mee te spelen. Zo kun je ervaren of schaken in clubverband leuk is.

Voor diegenen die (beter) willen leren schaken organiseren wij twee korte schaakcursussen, n.l. de module “Schaken leren” en de module “Beter schaken”. Tijdens de module “Leren schaken” voor volwassen leer je in zes weken de regels en belangrijkste basisprincipes van het schaakspel. Aansluitend kun je meteen meedoen aan je eerste schaaktoernooi. De module “Beter schaken” is speciaal bedoeld om je vaardigheden te verbeteren, zodat je eindelijk je buurman kunt verslaan!

Over de schaakcursus
De trainingen worden gegeven door ervaren schaaktrainers. Omdat de cursus wordt aangeboden op twee niveaus kan iedereen meedoen! Beide modules
bestaan uit zes lessen van 1,5 uur die wekelijks van 15 oktober tot en met 19 november worden gegeven. De lessen beginnen telkens om 19.00 uur in
Buurtcentrum de Oase in Dieren. De cursuskosten bedragen € 45 per module.

1. Martijn
    10th oktober 2024

Leave a Reply

Leuk! Op welke weekdag precies? Groet

2. Wilma Dufrenne
    14th oktober 2024

Leave a Reply

De schaakcursus Leren Schaken najaar 2024 wordt op maandagen gehouden van 19.30 tot 21.00 uur.